محاق!!

 

 

با اونکه به قول معروف  معتاد نوشتن شدم ولی برای مدتی به هزار دلیل که دارم برای مدت کوتاهی اون رو کنار میذارم و با مرض ترک عادت می سازم.شروع ترم جدید و امادگیهای لازم برای اون یکی از دلیل هامه و جدا(جدن!) از این قضیه که وبلاگم در حد حتی کوچک به  ایرانیهایی که میخوان و میخواستن در مورد  اینجا بدونن کمک کرده و می کنه خوشحالم و البته در زمینه های دیگه(اگر کمکی شده!).در اینده پستی در مورد امکانات دانشگاه به صورت کاملتر و همچنین هزینه های زندگی و خوابگاه وخونه و تفریحات و...(شما هم اگر چیزی جا افتاده یاداوری کنید)خواهم داد.قبل از رفتن به محاق!!نکات مفیدی در مورد چند تا چیز میدم که یکی از اونها به نظر من مهمترین کشف اینترنتیم بوده و واقعا من رو ذوق زده کرده.نمیدونم چیزی در مورد  برنامه های درسی دانشگاه ییل امریکا Open Yale Courses  (که جزء معتبرترین دانشگاههای دنیا هست)  که به صورت رایگان کلاسهای درسش در اینترنت قابل دسترسی هست شنیدین؟لینکهای مربوط به  اون رو براتون میذارم و جدن که ارزش داره اینترنت پر سرعت بگیرین و ازش استفاده کنین و شاید با اینترنت های عادی ایران هم بتونین.این کار رو البته اولین بار دانشگاه ام.ای.تی امریکا کرده بود و ییل به قولی دنباله روی کرده.این برنامه های ویدیویی شامل کلاسهای نجوم وستاره شناسی،فیزیک،روانشناسی،علوم سیاسی،مطالعات دینی،فلسفه،ادبیات انگلیسی هستند و فقط کافیه به این ادرس برید و  از ستون سمت چپ و زیر گزینه Departments یکی از ۷ مورد رو انتخاب کنید .  بعد در قسمت   راست   صفحه   و   پایین کلمه Coursesلینک رو کلیک کنید که نام استاد و مشخصات درس هستش (یک لینک).بعد در متن صفحه و قسمت چپ و زیر عبارت انگلیسی    About the Course  لینکی  هست که معمولا با این عنوانه:    view class sessions  .روی اون کلیک کنید و بعد شاهد  بخش class sessions  هستید که در اصل سرفصل کلاسها هستش.یکی رو به دلخواهتون انتخاب کنید.در قسمت تقریبا پایینی صفحه برای دیدن کلاس مبحث مورد نظر  سه برنامه هست که باید یک کدوم رو برای اجرا انتخاب کنید(با توجه به نرم افزارهای موجود بر روی پی سی تون)معمولا قسمت سوم(ویدئو) قسمت فلش خوب هست.روش کلیک کنید و لذتش رو ببرید.برای مثال این لینک قسمت اول برنامه ستاره شناسیش هست.مورد بعدی اینکه حتما در مورد کریسمس در اینجا پستی خواهم داد.

با   دادن   این پست (که الان دارید   میخونید)    خودم   رو مجاب  به ندادن پست نخواهم کرد !ولی خوب محاق فکر کنم باشه!!

سعی می کنم تا جای ممکن به سئوالتون که به ایمیلم میزنید جواب  بدم وفقط خواهشن سئوال تکراری نپرسید.

مورد بعدی اینکه پیشایپیش شب دوست داشتنیه چله (یلدا) رو به همه تبریک میگم.خوشبختانه اینجا همیشه هندونه هست و نگرانی از  این بابت ندارم!!

 


 تا دیدار بعدی...

بدرووووووووووووووووووووووووووووووووووووددددددددددددددد

پ.ن:این مدیای وبم، رادیوی  موزیک کلاسیک باروک هستش که ۲۴ ساعته موزیک کلاسیک باروک پخش می کنه...

 

 

آگهی تبلیغاتی یا ضد تبلیغات ؟!

 
 
آگهی تبلیغاتی یا ضد تبلیغات ؟!
 
یک آگهی تبلیغاتی که اخیراً پلیس لندن به اتوبوسهای شهری داده است به علت آنکه در جای مناسبی از اتوبوس ها طراحی نشده، باعث خجالت نیروی پلیس شد ! در این تبلیغات در کنار جمله" چه کسی امنیت محله شما را تأمین می کند؟" یک مرد و زن پلیس در پشت اتوبوس به چشم می خورند.
اما یک اتفاق کوچک باعث شرمساری پلیس شده است! به علت آنکه پلیس مرددر جای بهتری از اتوبوس نقاشی نشده است، لوله رو به پائین اگزوز درست جلوی شلوار وی قرار گرفته است !! به نوشته روزنامه دیلی تلگراف "چهره خندان و سرشار از رضایت پلیس زن نیز این صحنه را کامل کرده است "!! این تبلیغات روی 11 اتوبوس شهری نمایش داده شده اند. دیلی تلگراف ضمن اشاره به اینکه قبلا نیز این تبلیغات باعث بحث هایی شده بود نوشت: "به گفته برخی ها، تبلیغات خوب و بد ندارد . به همین دلیل آنها این تبلیغات را نیز قبول دارند !
 
 
 
 

پ.ن: منبع:از ایمیلی که یکی از دوستانم به من زد.

 

 

far away from my town:یکی از ترانه های زیبای ابی(ترانه انگلیسی)

 

یادش به خیر دورانی رو که با اهنگهای ابی زیست می کردم.و طول دوره کنکور رو هم با اون درس خوندم!اون موقع ها مثل بچه ها !ابی باز بودم و جدا تا همین الانش اهنگ هایی ازش دارم که شاید خودش نداشته باشه اونارو! و کماکان هم مثل قدیم هر کسی اهنگی از ابی  بیاره که نشنیده باشم بهش پیتزا میدم!قابل توجه هست که تا الان در  زندگی فقط به یه نفر پیتزا دادم!!این حرف ها رو تفت دادم تا به یکی از ترانه های انگلیسی و خوشگل ابی برسم.در دوره دبیرستان به دلیل  اینکه زبانم خوب نبود ،از این اهنگ فقط از خوندن ابی و موزیکش و حسی که توش بود و گهگداری(گاف اول با فتحه!و گاف دوم با ضمه!!) از کلماتی که چشم و گوش بسته از توش می فهمیدم به قول معروف حال میکردم.گذشت سالها و من این اهنگ رو به فراموشی سپرده بودم تا اینکه چند وقت قبل اتفاقی اون رو گوش دادم و جدا تو این غربت به من چسبید. معنیه بسیار نازی هم داره

 

 

far away from my town   

far away from the sea

far away from your heart
far away from my dreams
the sky is not so blue
the sea is not so quit
the bird is on the trees
and my heart sometimes so sad
i miss you my dear friends
i miss you my sweet love
where are gone all my joys
where are gone all my names
so far from every thing
some times i want to cry
but one day i will return to discover again
my town .the sea. my dreams . my friends
the sky .the birds . the streets . my love
and before i die
i want to see once more
my town .the sea.my dreams . my friends
the sky .the birds . the streets . my love
far away from my friends
far away from my love
too far away from home
I feel so ALONE

پ.ن۱:ابی ۲۷ مارچ در کی ال کنسرت داره!

پ.ن۲:به دلیل رو به اغاز بودن ترم شاید کمتر اپ بشم والبته ایمیل ها رو در انتهای هفته حتما جواب میدم وامیدوارم بتونم کمک مفیدی بکنم.

 

 

مراسم پرشکوه !

 

 

روزگاریه!روم به دیوار!گلاب به روتون واز این چیزا!دیدن دفع مدفوع از طرف یک مارمولک اوازخوان دانشگاه! و شاید اوازه خوان! سبب نوشتن این پست شد و بهانه ای شد سکوت نوشتن جدیدم رو بشکنم!قبلا تو تراس سوییت دیده بودم که روز به روز یه چیزایی شبیه فضولات بلبل بیشتر میشه ولی چند شب قبل مستقیما این مراسم پرشکوه و  باعظمت رو مشاهده کردم! که یه مارمولک بی پدر چاق پرخور مسبب این ویوی زیبای تراسم بوده!راحت واسه خودش میگرده غذاش که پشه ها باشن میان در خونش و هر جا هم بخواد...بله!از نظرگشنی کردن هم که مثل گربه بی حیا وتنوع طلب!اوازم که وقت و بیوقت می خونه!درس و تحصیل و سختی هم که اصلا بی خیاله!هی....!تازه این  کارش باعث میشه که یکی تو این دنیا وبش رو اپ کنه!!