داستانی بسیار زیبا:چرا خودکشی کردم؟

 

 

چرا خودکشی کردم؟

 

 

توی طبقه دهم زن و شوهری رو که همیشه به لاو ترکوندن مشهور بودن در حالی دیدم که بدجوری همدیگه رو میزدن.


 

 

 

 

پیتر خشن وقوی رو توی طبقه نهم دیدم که نشسته بود وهای های گریه میکرد



توی طبقه هشتم می نامزدش رو تو وضعی پیدا کرد که با بهترین دوستش همبستر شده بود




 

 

توی طبقه هفتم دن مثل هرروزدر حال خوردن داروی ضد افسردگیش بود




 

 

تو طبقه ششم هنگ بیکار طبق معمول هرروز 7  تاروزنامه خریده بود تابلکه یه کاری پیدا کنه



 

توطبقه پنجم آقای ونگ مثلا"‌باشخصیت ومحترم داشت لباسهای زیر زنش رو می پوشیدو کیف میکرد



 

 

رز توی طبقه چهارم دوباره با دوست پسرش دعوا راه انداخته بود



 

توی طبقه سوم پیرمرد بیچاره مثل هرروز منتظر بود که یکی به دیدنش بیاد


 


 

 

لی لی توی طبقه دوم هنوز به عکس شوهرش که 6ماه پیش از دست داده بود زل زل نگاه میکرد


 


 

قبل از اینکه خودمو پرت کنم فکرمیکردم ازهمه بدشانس تروبدبخت ترهست


 


 

اما حالا فهمیدم که هر کسی مشکلات ونگرانیهای خودشو داره


 


 

بعد از دیدن گرفتاریهای بقیه فهمیدم وضعم آنقدرها هم بد نبود


 


 

آدمهایی که تا چند لحظه پیش دیده بودمشون حالا داشتن افتادن من رو تماشامیکردن واحتمالا"‌بادیدن خودکشی من ممکنه حس کنن اوضاع خودشون خیلی هم بدنیست.

منبع   

 

 

به یاد بزرگ اموزگار زندگیم،پدرم

 

 

 

  

امروز سالگرد دوم از دست دادن بزرگ اموزگار زندگیم و دومین سالگرد درک عمیق من از این دنیای پست و دومین سالگرد دانش من به مفهوم پوچ وابستگی ودومین سالگرد شناخت عمیقتر پروردگار دومین سالگرد شکسته شدن بسیاری ازتابوها ودومین سالگرداولین گریه من،تبریک یا تسلیت؟؟؟؟!!!

 

 

یاغی

 

 

برلبانم غنچه  لبخند، پژمرده است

نغمه ام دلگیر و افسرده است

نه سرودی، نه سروری

نه هم آوازی، نه شوری

زندگی گوئی ز دنیا رخت بربسته است

یا که خاک مرده روی شهر پاشیده است

این چه آئینی است، چه قانونی است، چه تدبیری است

من از این آرامش سنگین و صامت، عاصیم دیگر

من از آهنگ یکسان و مکرر، عاصیم دیگر

 

من سروری تازه می خواهم

جنبشی، شوری، نغمه ای، فریادهائی تازه می خواهم

من بهر آئین و مسلک کو کسی را از تلاش بازدارد یاغیم دیگر

من تو راه در سینه ی امید دیرینسال خواهم کشت

من امید تازه می خواهم

افتخاری آسمانگیر و بلند آوازه می خواهم

 

 کرم خاک نیستم اینک تابمانم درمغاک خویش خاموش

نیستم شبکور، کز خورشید روشن گر بدوزم چشم

آفتابم من، که یکجا، یکزمان ساکت نمی مانم

با پر زرین خورشید افق پیمای روح خویشتن

من تن بکر همه گلهای وحشی را نوازش می کنم هر روز

 

جویبارم من که تصویر هزاران پرده در پیشانیم پیدا است

موج بی تابم که بر ساحل صدفهای پری می آورم همراه

  کرم خاکی نیستم، من آفتابم

جویبارم، موج بی تابم

 

تا به چند اینگونه در یک دخمه، بی پرواز ماندن

تا به چند اینگونه با صد نغمه، بی آواز ماندن

شهر ما آسمانی را بزیر چنگ پرواز بلندش داشت

آفتابی را بخواری در حریم ریشخندش داشت

گوش سنگین خدا از نغمه شیرین ما، پر بود

زانوی نصف النهار از پایکوب پر غرور ما

چو بید از باد می لرزید

اینک آن آواز و پرواز بلند و این خموشی و زمینگیری

اینک این همبستری با دختر خورشید

این همخوابگی با مادر ظلمت

من که هرگز سر به تسلیم خدایان هم نخواهم داد

گردن من زیر بار کهکشان هم خم نمی گردد

 

زندگی یعنی تکاپو

زندگی یعنی هیاهو

زندگی یعنی شب نو، روز نو، اندیشه نو

زندگی یعنی غم نو، حسرت نو، پیشه ی نو

زندگی بایست سرشار از تکان و تازگی باشد

 

زندگی بایست در پیچ و خم راهش زالوی حوادث رنگ بپذیرد

 

زندگی بایست یکدم یک نفس حتی

زجنبش وانماند

گرچه این جنبش برای مقصدی بیهوده باشد

 

زندگی همچنان آبست

آب اگر راکد بماند چهره اش افسرده خواهد گشت

و بوی گند می گیرد.

در ملال آبگیرش غنچه ی لبخند می میرد.

آهوان عشق از آب گل آلودش نمی نوشند

مرغکان شوق در آئینه تارش نمی جوشند

من سرتسلیم بر درگاه هر دنیای نادیده فرو می آورم، جز مرگ

من ز مرگ از آن نمی ترسم که پایانیست بر طومار یک آغاز

بیم من از مرگ یک افسانه ی دلگیر بی آغاز و پایانیست

 

من سروری را که عطری کهنه در گلبرگ الفاطش نهان باشد، نمی خواهم

من سرودی تازه خواهم خواند کش گوش کسی نشنیده باشد

من نمی خواهم به عشقی سالیان پایبند بودن

من نمی خواهم اسیر سحر یک لبخند بودن

من نه بتوانم شراب ناز از یک چشمه نوشیدن

من نه بتوانم لبی را باره ها با شوق بوسیدن

من تن تازه، لب تازه،شراب تازه، عشق تازه می خواهم

قلب من با هر طپش یک آرمان تازه می خواهد

سینه ام با هر نفس یک شوق یا یک درد بی اندازه می خواهد

من زبانم لال، حتی یک خدا را سجده کردن، قرنها او را پرستیدن، نمی خواهم

 

من خدای تازه می خواهم

گرچه او با آتش ظلمش بسوزاند سراسر ملک هستی را

گرچه او رونق دهد آئین مطرود و حرام می پرستی را

من به ناموس قرون بردگیها یاغیم دیگر

یاغیم من، یاغیم من، گر بگیرندم، بسوزندم

گو بدار آرزوهایم بیاویزند

گو به سنگ ناحق تکفیر

استخوان شعر عصیان درونم را فرو کوبند

من از این پس یاغیم دیگر

من یاغیم دیگر

                    

  

      هوشنگ شفا

 

 

تحصیل در مالزی و هزینه ها (اپ دیت ۲۱ اسفند ۱۳۸۷)

 

اولین قدم(کلی و برای همه کشور ها)


این پست در ادیت و آپدیت فعلی برخی نکات آن تغییر کرده است و نه همه. نگارنده وقت چک کردن همه موارد را ندارد. 

برای تحصیل در خارج از کشور مراحلی باید گذرانده شود  که به شرح زیر است:

۱.معمولا باید اخرین مدرک (که مدرک موقت هم میتواند باشد) و ریز نمرات دوره از دانشگاه اخذ شده باشد.(ریز نمرات تایید شده) و سپس به یک مرکز ترجمه برده شود.(دارالترجمه های رسمی)که در تهران ازمیدان جمهوری تا ساختمان پلاسکو یافت میشود و این پروسه معمولا۸ تا ۱۲ روز طول میکشد.این کار قدم اول برای تمام دانشگاههای انگلیسی زبان خارج از کشور می باشد.

۲.انتخاب دانشگاه مورد نظر که منطقی باشد و نه دور از دسترس. برای مثال اگر شخصی از دانشگاه نه چندان خوب مدرک گرفته و معدلش بد است و بدون رزومه کاری و مقاله برای ام .ای.تی نباید اقدام کند!!

۳.دیدن شرایط دانشگاه،هزینه های زندگی و شهریه  بورسیه و شانس ان،گرفتن گرنت و کمک هزینه تحصیلی،اگاهی از میزان اعتبار دانشگاه (با مراجعه به سایت وزارت علوم)

۴.تهیه مدارک مورد نظر(که در سایت دانشگاه میباشد) و برای دانشگاههای مالزی مدارک به طور کامل در این سایت ذکر شده است.تمام سایت رو اگر با دقت بگردید تمام موارد لازم رو پیدا می کنید.(فرمهای توصیه نامه ،اخرین مهلت،رشته ها و شهریه هاو ...)

۵.اقدام به ارسال مدارک که خود شخص هم می تواند انرا انجام دهد.

 

تحصیل در مالزی

 

هزینه مسکن و خوابگاه در مالزی

 

بعد از ورود به مالزی و کی.ال(کوالالامپور)اگر جایی برای اقامت موقت نداشتید اولین گزینه هتل ها هستند و خیابان بوکیت بین تانگ خیابانی مملو از هتلهای ارزان وگران  هست که نرخها معمولا برای هر ۲۴ ساعت( یک شبانه روز) که معمولا از ۱۲ ظهر شروع  و تا ۱۲ ظهر روز بعد می باشد،از ۷۰ رینگت به بالا می باشد.درصد برابری نرخ ارز را در این سایت جستجو کنید.(در حال حاضر هررینگت حدود ۲۸۵ تومان است.) اگر عازم مالزی و به خصوص جوهوربهرو هستید حتما این بخش را بخوانید.

و اما هزینه خانه یا خوابگاه  و البته امار کمی در مورد کی.ال. در کی ال قیمت خانه که معمولا زیر سه خواب پیدا نمیشه بین ۷۰۰ تا ۲۵۰۰  رینگت هست و با توجه به مکان وامکانات اپارتمان(استخر،سونا جکوزی میز بیلیارد،سکیوریتی قوی و مبله بودن و...) و خوابگاهها در کی ال از ماهی ۳۰۰ به بالا هست که معمولا  اتاق تک نفره می باشد و دارای یک میز و صندلی و کمد و تخت خواب و پنکه سقفی و احتمال زیاد اینترنت! ولی معمولا ایرکاندیشن ندارن و ایرکان دارها مسلما گرانتر هست. و اما در مورد دانشگاه هایی که در کی ال نیستند :

چندین خوابگاه در کمپ اصلی  وجود دارد که به توضیح انها می پردازم:

خوابگاههای پسران

ــ خوابگاههای کالج   ... که کاملا بین المللی است و به دو قسمت تقسیم می شود:اتاقهایی که سرویس حمام دستشویی در داخل انها قرار دارد و محیط اتاق بسیار کوچک و شاید ۹ متر مربع باشد.اتاقها تماما تک نفره می باشد و تماما مجهز به یک میز و صندلی و کمد و تخت خواب و پنکه سقفی  و  اینترنت کابلی می باشد و هزینه ان ۲۱۰ رینگت در ماه هست.از نظر تمیزی ،قابل قبول نیست (حداقل از دید من) و سری دیگر این اتاقها بزرگتر ولی بدون سرویس دستشویی حمام می باشد که این سرویسها در بیرون اتاق و به صورت مشترک در دسترس هست.(تماما حمام اب سرد و بدون اب گرم که معمولا عادت می کنید به اب سرد !!)و بقیه مشخصات عینا همانند اتاقهای گفته شده.(معمولا تمام اتاقها رزرو شده و پر هستند.)

ــ خوابگاههای برخی  کالج ... که عینا مانند اتاقهای بالاست(بدون سرویس) با این تفاوت که فاصله دورتری نسبت به بالا به کمپ مرکزی دانشگاه دارند و همچنین بدون اینتر نت میباشند.(البته در قسمت سالون پایین این خوابگاهها اینترنت ۲۴ ساعته وایرلس وجود دارد)و نیز اینکه هزینه انها ۱۵۰ رینگت در ماه میباشد.(معمولا اتاق خالی موجود است)

ــ خوابگاهایی     که اتاقهای بسیار تمیز و با امکانات اتاقهای بالا + ایر کاندیشن و البته سرویس حمام دستشویی مشترک و در بیرون اتاق هست.این خوابگاه دارای حمام اب گرم است! هزینه ان ۴۵۰ رینگت در ماه می باشد .

ــخوابگاه گران که شامل موکت و سرویس حمام دستشویی جدا و تخت و کمد ومیز و صندلی و ایر کاندیشن(تک نفره) هست با اب گرم و اینترنت.(دارای وایرلس در سالن پایین) و با هزینه ۶۰۰ رینگت در ماه است.(اتاقها تمیز تر و بزرگترند.) (معمولا اتاق خالی در این کالج  ها موجود نیست،اتاقها کم بوده و به دلیل گرانی خواستار زیادی ندارند.) 

خوابگاههای دیگری هستند  که در حال احداث است و من از ان اطلاع ندارم.تمامی خوابگاهها مجهز به سیستم شستشو(ماشین لباسشوویی پولی!) می باشند .

 متاسفانه خوابگاههای دخترها کیفیت بدتری دارند و هیچکدام از اونها دارای ایرکان(کولر گازی) نیستند وقیمتها همانند مواد بالا و ارزانتر(به طور میانگین).تمامی موارد درون دانشگاه.

ــ خانه های اپارتمانی  هم داخل دانشگاه موجود هست که بعضی از انها رو فقط به متاهلین میدن و باقیمت خوب.ولی متاسفانه معمولا پر هستند. سه خوابه و فرنیش بدون ایرکان و فقط ۵۰۰ یا ۶۰۰ رینگت در ماه!! خانه های دیگر هم با ایر کاندیشن و همین شرایط وجود دارد ولی با هزینه ۱۱۰۰ رینگت در ماه.

 

خانه ها و اپارتمانهای اطراف دانشگاه

از اپارتمانهای ۳ خوابه بدون فرنیش با ماهی ۴۵۰ رینگت تا خانه های ۴ خوابه و ۴ ایر کان و دوبلکس با ۱۲۰۰ رینگت در ماه. معمولا خانه زیر سه خواب کم پیدا میشود.(۲۰۰ رینگت در  ماه) .هزینه برق در مالزی گران است و برای خانه های  بیرون دانشگاه هزینه رفت و امد را هم باید منظور کرد.

 

هزینه رفت و امد

 

در کی ال به دلیل وجود سرویسهای متعدد مترو و مونوریل و ال .ار. تی و همین طور اتوبوس اگر مسیر ها رایاد بگیرید و ساعت تعطیلی انها را ،و زندگی روتینی داشته باشید معمولا کرایه  روزانه ماکسیمم ۱۰ رینگت می شود و شاید کمتر.مسلما استفاده از تاکسی این هزینه را به طور سرسام اوری افزایش می دهد.در دانشگاههای غیر کی الی! فقط اتوبوس موجود است و برای افرادی که بیرون دانشگاه اسکان دارند  روزانه تا ۶ رینگت هزینه رفت و امد خواهد بود.داشتن ماشین یا موتور به شدت توصیه می شود و اکثر ایرانیها در اینجا موتورسیکلت می خرند. هزینه خرید موتور معمولا بین ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ رینگت می باشد ولی معمولا موتور تمیز و قابل قبول در حد ۱۲۰۰ رینگت خواهد بود.هزینه خرید ماشین هم بین ۲۰۰۰!!(ماشین مشدی ممدلی! نه بوق داره نه صندلی!!)  به بالا هست ولی اگر متاهل هستید و قصد پس انداز دارید  کانچیل ماشین کم مصرفی است که به شما توصیه می گردد و کمی گران است (معمولا بالای ۸۰۰۰!) و اگر مجرد هستید ماشین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ قابل قبول خواهد بود واگر به شیکی ماشین اهمیت می دهید بالای ۸۰۰۰ هزینه ای مناسب خواهد بود. توجه داشته باشید فرمان سمت راست قرار دارد!بنزین لیتری حدود ۱.۹۲ رینگت می باشد.هزینه تعمیر ماشین معمولا بالاست ودر مالزی معمولا چیزی به اسم تعمیر وجود ندارد و فقط  گوش این جماعت  با تعویض   اشناست!هزینه عوارض بین جاده ای معمولا بالاست وهمین طور جریمه ها.پلیس اینجا همانند پلیس ایران رشوه بگیر نیستند!!برای خرید وسیله در اینجا عجله نکنید.در ضمن دوچرخه از 180 الی 1400 رینگیت می باشد.بلیط برای کی ال از اسکودای از ۲۵ به بالا می باشد و برای پینانگ و نقاط دیگر در رنج ۳۰ و ... می باشد.و مسیر بسیار کوتاه با تاکسی ۵ رینگت(۲ تا ۳ کیلومتر) ولی مواظب راننده های سودجو باشید در کی ال طولانیترین مسیر معمولا ۲۵ رینگت  هزینه بر می دارد.

**اخرین خبر:بنزین در مالزی گران شد. لیتری ۲.۷ رینگت و مسلما هزینه رفت و امد بیشتر میشود.**

** دوباره ارزان شد بنزین لیتری ۱.۸** آپدیت این خبر الان ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ می باشد**

 

 هزینه زندگی(خوراک،پوشاک،کتاب،تفریح،تلفن،متفرقه)

 

 

بستگی به خودتان داره! برای مثال میشه با ماهی ۵۰۰ رینگت همه اونا رو جمع کرد ولی خوب یه همچنین کسی قید خیلی چیزها رو باید بزنه.من در ابتدا قیمت چندین قلم جنس رو اینجا میذارم وهمینطور فست فوودا و...  خودتون حساب کنید!!

نان(۲۴ قطعه نان تست ابعادهرقطعه!۱۰ سانت در ۱۰ سانت در ۱سانت!!)۲.۹رینگت   

نان لبنانی (۵عدد به قطر ۱۵ سانت همانند لواش خودمان)۲.۵ رینگت

برنج کیلویی ۴.۵ به بالا

مرغ کیلویی ۶

گوشت چرخ کرده  کیلویی ۲۰ به بالا

گوشت تکه(گاو) ۳۰ به بالا

روغن مایع ۴.۵ لیتری ۳۰ به بالا

میوه های استوایی ارزان!

میوه های غیر استوایی گران!

شکر کیلویی ۱.۵

  پنیر 3 برابر ایران


  ماست ۳ برابر ایران


  شیر تازه 4 برابر ایران


  شیر خشک  ۲کیلویی    ۱۶ الی ۳۰ رینگیت


  یک کیلو پیاز یا سیب زمینی  2 رینگیت به بالا


   ۵ عدد نارنگی ۲ رینگیت


  
  سبزی خوردن خیلی گرانتر از ایران 


  کیف و کفش و پوشاک اسپورت ارزانتر از ایران

کفش مردانه گرانتر از ایران


  تمبر هندی نیم کیلویی 1.8 رینگیت


 سس گوجه فرنگی تقریبا اندازه ایران

 یک کیلو حبوبات (لوبیا، نخود، لپه و ...) از ۶ رینکیت تا 20 رینگیت(عدس گران)


  تن ماهی از 3.5 تا 5 رینگیت


  یک کیلو گوجه فرنگی از 2 تا 4 رینگیت (قیمت فصلی)


  یک عدد آناناس از ۱ الی ۲.۵  رینگیت (قیمت فصلی)


  یک کیلو موز از ۱.۵ الی ۳


   کامپیوتر قابل حمل (لپ تاپ) از ۲۰۰۰الی ۱۰۰۰۰ 

 

  پرینتر رنگی جوهر افشان از 110 الی 1900 


  پرینتر لیزری سیاه وسفید از 250 الی 2000 


  یک پاکت سیگار از۵ به بالا


 
   سیم کارت موبایل از 8 رینگیت الی 80 رینگیت

(مثلا شماره های رند گرانترند. هات لینک یا ماکسیس معمولا توصیه می شود ولی هزینه مکالمه در این سرویس گرانتر است.)


 
  همبرگر (مک دونالد و ...) از ۷  تا ۱۶


  مرغ کی اف سی و ... از ۷  تا ۱۲


 نوشابه خانواده از ۲ تا ۴ 


  چای (تی بگ) هر بسته از 6 رینگیت الی 25 

از نوع دم کردنی  ۲۰۰ گرم  ۵ به بالا


شیرینی (کیک تولد!) کیلو یی۳۰ به بالا!!

 
  هر وعده غذا در رستوران عربی یا ایرانی از 6 الی 50 


  یک کیسه برنج 10 کیلویی از ۳۵ به بالا


  کفپوش مشمع پلاستیکی  هر متر مربع از 5 الی 12 


  اتو از 20 الی 300 


  پلوپز و آرامپز برقی چهار نفره از 40 به بالا


 کتری برقی از 12 الی 40


  تورهای تفریحی به جزایر مالزی از ۲۰۰ به بالا

 

دیسکو از ۳۵ به بالا

 

سینما از ۷ به بالا

 

بلیط برای کی ال از اسکودای از ۲۵ به بالا

 

موبایل و هزینه مکالمه داخلی معملا ۳ دقیقه ۱ رینگت و اس ام اس  ۸ سنت به بالا

 

اینترنت وایرلس با کلی امکانات ۶۰  رینگت در ماه

 

اینترنت  پر سرعت  ADSL  از ۹۰به بالا در ماه

 

هزینه درمان کلا گران است ولی در   دانشگاهها دانشجویان بیمه

 دانشگاهند.

راهی برای تلفن زدن مجانی  به نقاط مختلف دنیا از مالزی

 

توصیه های ایمنی!!

 

مالزی پر از دزد ،جیب زن ،خفت کن ، کیف زن ،کف زن است!پس مراقب اموال خود باشید.!!

حتما گواهینامه بین المللی خود را به گواهینامه مالایی تبدیل کنید.


 

 

پست بالا مسلما نیاز به کاملتر شدن دارد و این پست بر اساس تجربه من و سئوالات شما تنظیم شده است. اگر سئوالی داشتید که به ان پاسخ داده نشده است در قسمت نظرات همینجا مطرح کنید و خواهشا این پست و لینکهای انرا دقیق بخوانید تا سئوال تکراری نپرسید.کانال ارتباطی من وشما ازطریق نیمه پرلیوان   خواهد بود پس خواهشا شماره تلفن نخواهید.سئوالات شما در همین بخش پاسخ داده می شود.

سایتهای مفید در این ارتباط:

اطلاعات جامع درباره مالزی

 نقشه کی ال با هتل ها 

      هزینه های زندگی در مالزی( اپ دیت نیست)

تمام اطلاعات دانشگاههای مالزی

قوانین مربوط به مالزی در مورد تصادف

نمونه سایتی که در مورد هزینه زندگی در مالزی اغراق کرده است.

دلیل اختلاف نظر در مورد هزینه ها در مالزی

نکات مفید در وبلاگ مهندس جوان

 یک سایت بسیار مفید در مورد هزینه اقلام و... در مالزی (آپدیت ۲۱ اسفند ۱۳۸۷)