آزادیخواهی مرز نمی شناسد...

.

.

.

.

هوارد باسکرویل

.

 

.

.

صد و دومین سالگرد  انقلاب مشروطه گرامی باد، اولین باری که ما ایرانیان هر چند برای مدت کوتاه مزه حکومت خود بر خود رو چشیدیم گرامی باد.اولین باری که اسم رعیت از روی مردم ایران زمین برداشته شد.اولین باری که  مردمانی شریف از ایران به خودشون اومدن که با این پشتوانه علمی و تاریخی ما چرا باید از غرب عقب باشیم.اولین باری که قرار بود ایرانیان بوی آزادی واقعی را بچشند.درود بر شهیدان .درود بر  صور اسرافیل باقرخان و ستارخان و سردار اسعدو...

در این میان نام شهیدی از چشم ملت پنهان مانده که کم از چگواراها ندارد.به نظر من بزرگترین شهید مشروطیت است.چرا که او امریکایی بود.هموطن نبود ولی واقعا هموطن بود...از جوانی به نام  هوارد بسکرویل صحبت می کنم. معلمی ۲۳ ساله که به دعوت یکی از مدارس تبریز از امریکا به ایران امد برای تدریس تاریخ در بلبشوو  دوران به توپ بستن مجلس توسط محمد علی شاه .وی پس از قیامهای ستارخان و باقرخان به صفوف مشروطه خواهان پیوست و به قول خودش به جای نقالی  تاریخ مردگان  اموزش نظامی این سربازان را به عهده گرفت.او در نبرد سنگینی که بین مشروطه خواهان و فوج نجات در گرفت، براثر شلیک گلوله‌ای به سینه اش کشته شد.

وی هنگامی که یکی از دوستان صمیمی اش که ایرانی هم بود را  در این جریانات از دست داد  چنان منقلب شد  که در جواب همسر کنسول آمریکا که از او خواسته بود از صف مشروطه‌خواهان جدا شود، ضمن پس دادن پاسپورتش گفت:

   

تنها فرق من با این مردم، زادگاهم است و این فرق بزرگی نیست.

    

  روحش شاد

.

.

 

.

   

 

نظرات 8 + ارسال نظر
oko.ir سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 15:29 http://www.oko.ir

جای قلم توانای شما در oko.ir خالی ست...

امیر سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 22:29 http://nojum4.blogfa.com

سلام . ببخشید من دیر کامنت شما رو دیدم . مخابرات در نجوم کاربرد زیادی داره . من پیشنهاد های زیر رو دارم :



شبکه ارتباطی بین سیاره ای
شبکه مخابراتی در هتل های فضایی

این دو موضوع برای پایان نامه شما خیلی عالی هستند .. اگه خواستید کمکتون می کنم ...

گدا و فقیر چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:31 http://edame.blogfa.com

کوروش جان می دونی متا چقدر کوچیکت هستیم داداش؟

علیرضا منصوری چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 17:21 http://icim.blogfa.com

از این که به وبلاگ ما سر زدید متشکرم
حتما" به وبلاگ شما لینک می دهیم.
ولی به خاطر داشته باشید گروه ما یک گروه علمی -آموزشی و مقید به حفظ ارزشها و بدون پرداختن به سیاست و خروج از ارزشهای جامعه می باشد.
موفق باشید.

Masoud جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:22

مقید به حفظ ارزشها و بدون پرداختن به سیاست و خروج از ارزشهای جامعه
koroosh jan movazeb bash mabada arzesh haiii ke jomhoriie??? islamiii??? 30 sal rosh kar karde khadshe dar nakoni,hamooon ke dostane azizemohafezan va asheghan in daste arzeshhha hastannam

[ بدون نام ] جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 23:52

مسعود دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 16:57

سالگرد اعدام دسته جمعی هزاران نفر از زندانیان سیاسی-عقیدتی در تابستان خونین 67 گرامی باد

مسعود جان از یاد اوریت واقعا ممنونم بی گناهانی که خونشون به ناحق ریخته شد یا اگر هم خطاکار بودن حقشون مرگ نبود روحشون شاد

م.ر.بهنام رئوف دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 20:28 http://itdaily.blogfa.com

سلام
من دیر کامنتتونو دیدم هر چی هم گشتم لینکم و تو وبت پیدا کنم چیزی نیافتم اما خب اسم و فامیلتونو بزارید لینکتون کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد