ریشه ی این عشق در ایران ماست...

 

 

 

 

آمد از ره فصل زیبای بهار
نوبهاران خنده زد بر سبزه زار
پیک نوروزی رسید از آسمان
از سفر آمد پرستو نغمه خوان

باز شد چشم بنفشه ارغوان
زرد و نیلی در کنار چشمه سار
بخت اگر خواب است بیدارش کنید
عاشقانه باز دیدارش کنید

آمده نوروز در ایران زمین
خاک ما شد رشک فردوس برین
بوی نارنج و ترنج و عطر بید
می توان از تربت حافظ شنید

باز شد چشم بهاران بر خزر
شد صدفها خانه در و گهر
دشت ارژن باز هم بیدار شد
از شقایق دامنش گلنار شد

قاصدک آمد که مهمان آمده
بوی نرگسهای ایران آمده
خاک من ای قبله گاه عاشقان
نوبهارانت همیشه جاودان

رودهایت پرخروش و بیقرار
کوههایت سر بلند و استوار
بند بند ما همه از خاک توست
تار و پود ما ز خاک پاک توست

آمده نوروز در ایران زمین
خاک ما شد رشک فردوس برین
بوی نارنج و ترنج و عطر بید
می توان از تربت حافظ شنید

خون پاک عاشقی در جان ماست
ریشه این عشق در ایران ماست
هموطن نوروز تو پیروز باد
ای وطن هر روز تو نوروز باد

هموطن آمد دوباره نوبهار
شد سراسر خاک ایران لاله زار
شد فلک از باد نوروزی جوان
باز کرده چرخی از گل ارغوان

آسمان برداشت زیر ابروی چشم
پرشده دنیا زعطر و بوی عشق
بخت اگر خواب است بیدارش کنید
عاشقانه باز دیدارش کنید

نوبهاران خنده زد بر کوهسار
پونه زاران شد کنار چشمه سار
قطره شبنم به برگ گل چکید
شانه زد باد بهاران زلف بید

دامن ایران ز گل سرشار شد
ای عزیزان موقع دیدار شد
بعد از این هر روز بهتر روز ما
جاودانه باد نوروز ما

آمده نوروز در ایران زمین
خاک ما شد رشک فردوس برین
بوی نارنج و ترنج و عطر بید
می توان از تربت حافظ شنید

خون پاک عاشقی در جان ماست
ریشه این عشق در ایران ماست
هموطن نوروز تو پیروز باد      
ای وطن هر روز تو نوروز باد

 


 

هم تو کف نوشتن بودم هم رگبار امتحانا میانترم تموم شده هم بهانه چهار شنبه سوری و عید ...هم اینکه خطر تو راه وب نویسیم احساس کردم همش نوشته ها خودم روزگذشت با سانسورم هست چون اون اسم لعنتی رو به هزار اشتباه تو وبم گذاشتم و باید نقاب داشته باشم تو حرفام ...دروغ توشون نیست ولی خوب خیلی چیزا که دوست دارم رو نمیتونم بنویسم در همه زمینه ها ...هنوز اونقدر شهامت برا گفتن خیلی چیزا نیست . بگذریم...

عید همتون مبارک  اینه اصل مطلب و این مراسم نازنینی که داریم شاید تنها مراسمیه و موضوعیه که همه ایرانیا روش اتفاق نظر دارن...اینجاست که میگم غرور ملی مون باید زنده شه اگه قراره یه روز یه کشور حسابی شیم ...مطمئنا قدم اول خواهد بود...

جدا احساس غرور می کنم همچین مراسمی داریم و این رو در اینجا به شدت احساس می کنم.پریشب تو مراسم چهارشنبه سوری از ملل مختلف هم!کسایی اومده بودن... مالزیایی،عرب،فرانسوی،استرالیایی،چینی،قزاق،ترکیه...من با ترکیه ای که صحبت کردم گفت این مراسم رو ما هم داریم و بسیار دوست داشتنیه و البته اذعان داشت به ایرانی بودن مراسم... ویلیام،از دوستان فرانسویمون(که اوایل ترم خیلی خودش رو میگرفت!) بعد بر(bor !)خوردن با ایرانیا و دیدن مراسممون در چهار شنبه سوری(هر چند که رقصش کم بود و بیشتر گی پارتی!)و پریدن از رو اتش به گفته خودش شب دوست داشتنی و به یاد موندنی داشت و مطمئنم دیدش نسبت به ایرونیا خیلی عوض شده و این برا تبلیغ فرهنگمون خوبه تا حداقل کاری در راستای جبران ۲۹ سال بدبینی به مردم ایران کرده باشیم.درود به بچه ها ایرونیمون در اینجا که یه  تار موشون از ایرونیای ارمنستان بهتره! دلیلش رو نمی دونم!چرا؟!

تا چند ساعت دیگه سال تحویل میشه و این سومین عیدیه که دیگه اون حال و هوا عیدا ایرون رو ندارم.سه سال قبل که بیماری پدرم، عید رو و سرانجام پدرم رو از من گرفت! و بعد از اون هم عید دیگه ایران نبودم ونیستم و احتمال زیاد نخواهم بود!هیچ وقت کلاس درس تو ۲۹ اسفند رو متصور نمیشدم! ولی بازی هستی چی به روز ادم که نمیاره...

راستی امروز تولد خودم! و همچنین تولد یکسالگی وب نویسیمم هست... به خودم تبریک میگم و قالب جدید وبم رو به خودم هدیه میدم!

راستی من هم عادت دارم مثل یکی تو ایرون!اول سال رو برا خودم نامگذاری کنم! برم رو اون فکر کنم...شاید بذارم سال نهضت خدمت رسانی یا ....!!!

نوروزتون مباررررررررررررک....  خاک بارون زده ایران رو جای من هم بو کنید...


قاصدک آمد که مهمان آمده

بوی نرگس های ایران آمده

خاک من ای قبله گاه عاشقان

نوبهارانت همیشه جاودان

 

 پی نوشت ۱: اون جنازه ای که از رو اتیش میپره یه ضایعه طبیعی به اسم کورش هست!

 پی نوشت۲:ازینکه ایمل ها رو کمی دیرجواب دادم و میدم امیدوارم من رو ببخشیدهمینطور در مورد عزیزانی که نظر دادن و پاسخی فعلا ندادم به حساب بی ادبی نذارید...

 پی نوشت ۳ : به زودی یه پست تکمیلی در مورد اطلاعات لازم در مورد دانشگاههای اینجا  میدم...

 

 

نظرات 10 + ارسال نظر
مدی پنج‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 07:42 http://www.mahbed.blogsky.com

جالبه
روز قبل از عید قدیمی ترین روز این ساله که کسی براش شعر نمی گه

نغمه جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:52 http://surya.blogfa.com

درود عزیز دلم.
برایت آرزوی بهترین ها رو دارم.

نغمه جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:55 http://surya.blogfa.com

سه تا کتاب از ریچارد براتیگان خوندم.
اگر فرصت کردی حتما ار اینترنت کتاب هاش رو گیر بیار اگر هم نشد خبرم کن تا برات بفرستم... ارزش خوندن رو دارند.

خرد و دانش الهی همواره سایه بر روزگارت داشته باشد...

مسی جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:56 http://www.masy-management.blogfa.com

بهار،

الهام بخش بیداری ،

شکوفایی ،

تحول و زیبایی،

این همه شما را ارزانی ...

نوروز مبارک

نغمه جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:58

راستی قالب قشنگ وبلاگت مبارک باشه...
نیمه ی پر لیوان همیشه برای ما دوست داشتنی هست...
تولد نیمه ی پر لیوان هم مبارک باشه

مسی جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 05:33 http://www.masy-management.blogfa.com

در ضمن تولدت خودتون و وبتون مبارک

نمی گم صد سال زنده باشید نه!فقط اونقدری زنده باشید که بتونید به اونچه که می خواید برسید بدون احساس پوچی...
براتون یه زندگی پربهارو آرزومندم.....نمی گم خوشبخت باشید چون خوشبخت هستید!
وقتی روح سالم باشه خوشیختی هم مثل مهمون ناخونده ازراه می رسه!
سبد سبد گل یاس تقدیم شما...

سارا شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 03:59

سلام. تولدتون رو تبریک میگم وبراتون سالی سزشار ار موفقیت و خوشی آرزومندم.
من خیلی دنبال اون پستی که در مورد تلفن رایگان اینترنتی بود گشتم ولی پیداش نکردم.ممکنه آدرس سایتشو بدین دوباره؟ ممنون
راستی یه ایمیل هم براتون فرستاده بودم .امیدوارم وقت کنین و جواب بدین.بازم ممنون

ساسان چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:28 http://www.civil233.blogfa.com

آقا کوروش

من هم تولدت و قالب جدیدت و عید رو تبریک می گم.

آرلیمان ایرانی چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 06:45

سلام.
من هم تولدت رو تبریک میگم.
من قبلا برات email زدم.
اگر برات ممکن هست و وقت داری میخواستم برات e mail بزنم و
چند تا سوال بپرسم.فکر کنم تا یکی دو ماه دیگه بتونم اونجا ببینمت.

ترانه پنج‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 00:34

سلام
خیلی از حرفهای شما را نگفته شنیدم و بدونید حرف خیلی از جوانهای ماست. فقط یک خواهش دارم از شما ، خواهش می کنم از لفظ ایران استفاده کنید نه ایرون باور کنید ندانسته به کشورمان لطمه می زنیم. البته اول Eiran بوده بعد برای اینکه از آریا دورتر بشه انگلیسها آن را ایران نام نهادند و حالا که ما خودمون هم داریم خرابترش می کنیم.
مرسی

درود به شما ترانه جان
من فکر نکنم گفتن عامیانه کلمه ای همچون ایران به اون لطمه بزنه و فکر کتنم ایران استوارتر از اون باشه که با کم و کاست کردن یک حرف د ر لفظ عامیانه ضربه بخوره. من سبک نوشتنم در این بلاگ عامیانه هست از توجهتون هم ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد